Jakiś już czas temu swoją internetową premierę miała bielska skate produkcja zrealizowana przez Roadkill Productions czyli Arama Sochę i Lucka . Od jakiegoś tygodnia można już zdobyć film w wersji „de lux” (heh) czyli DVD z extra bonusami. A w związku z tym, że produkcja ta naprawdę przypadła mi do gustu postanowiłem napisać o niej kilka słów.
Kryzys It!,bo taką nazwę nosi ten film, powstawał przez około rok. Montowany był przez około siedem miesięcy. Jeśli chodzi o samo nagrywanie za kamerą głównie stał Aram, oraz w „chwilach wolnych od fotografowania” Lucek, oczywiście na filmie możemy zobaczyć również i „pana kamerzystę”, którego triki kręcili współpracujący z nim raiderzy (głównie Mateusz Kowalski i Radek Stelmach).
Jak mówią sami jego twórcy „nie było czegoś takiego jak budżet na film”, co raczej niewiele przeszkodziło im w jego realizacji. Byli 4x w Pradze, raz w Warszawie, kilka razy we Wrocławiu i Krakowie i ze 100x w Katowicach. Oprócz tego Bielsko i okolice.
Roadkill otrzymali jednak wsparcie Forty-Four.pl, Vehicle i Grand Market skateshop dzięki czemu możemy się cieszyć filmem w wersji DVD z nadrukiem i kopertą.
Jeśli chodzi o sprzęt to również „kolorowo nie było” Kryzys it! był nagrywany dwoma kamerami: Sony DCR-TRV255E Digital 8(jeden z najprostszych modeli Sony) i JVC mini DV z jednym przetwornikiem . Do tego rybie oko (to samo co 90% osób) Raynox super Semi-fisheye 0,3x na uniwersalny gwint, które pasowało tylko do kamery Arama. Do zestawu doszedł jeszcze chiński statyw, który podczas kręcenia został prawie całkowicie połamany i agregat prądotwórczy, oraz 3 lampy na statywach. To w zasadzie tyle jeśli chodzi o sprzęt . Jak już pewnie zauważyliście „High Definitition nie będzie” (hehe)…
Jeśli chodzi o sam materiał na pierwszy ogień leci wprowadzając nas w samą konwencję i dobry klimat tej produkcji szybkie i mocno gitarowe intro, które później przechodzi w nieco lżejszy muzyczny klimat, słyszalny podczas oglądania bardzo przyjemnego dla oka przejazdu Damiana Górnego, przeplatanego kilkoma trikami Damiana Frasia. Po nich „ dość bolesny” parcik Piotra Dziedzica a następnie wspólny przejazd Michała Pyrchli oraz Kuby Bączkowskiego-wspólny ponieważ Marcin z powodów "uczelnianych" i imprezowych(hehe) został zmuszony do wypoczynku w czasie nagrywek, czego skutkiem była mała ilość materiału. I jak powiedział mi Aram…
„Pomyślałem, że skoro dzięki wspólnym studiom Marcin dość zakumplował się z Bączkiem, to może zrobię im wspólny part. Miałem kilka ujęć Bączka, ale było ich za mało nawet na połowiczny part. Wiedziałem że Kuba dużo nagrywa z Toyboyem do" Garażu 4", a że miałem okazję poznać wcześniej Toyboya, postanowiłem zapytać czy nie odpaliłby mi jakichś materiałów Bączka, których nie weźmie do nowego Garażu.Wiedziałem, że Bączek nie zajara się tym jakoś oporowo, no ale cóż trzeba ratować Marcina. Kilka dni później w mojej skrzynce pocztowej były dwie płytki z Garażowskimi odpadkami hahahahaha. Trochę materiału dostałem też od Grześka „Zawiszy” (twórcy filmu „Sex i Łożyska”)”.
Zaraz po nich "ciężki Rap i wąskie spodnie" czyli Radek Stelmach…klimat w tym przejeździe nieco różni się od "konwencji"(he he) samego filmu, co nie znaczy oczywiście że"psuje efekt" – ocenę pozostawiam jednak wam…
W filmie oczywiście nie zabrakło i części „Friends”, w której to znajdziemy naprawdę „fajną deskorolkę” u wszystkich tych, których kamery Roadkill spotkały na swej drodze.
Cały przejeździk ma na filmie również dobrze zapowiadającego się 10 letni Marcina Myszka (jeden z finalistów naszego „Emerica The Gold Rookie Contest”).
Jedną z ciekawszych części tej produkcji jest z pewnością przejazd Arama, oprócz dobrej deskorolki świetny klimat tworzy tutaj idealnie wręcz dobrana muzyka. Bardzo melodyjny kawałek Tv On The Radio „Wolf Like Me” powoduję, że naprawdę ma się ochotę oglądnąć go od razu jeszcze raz.
Jednakże największe wrażenie zrobił na mnie przejazd, który znajdziemy na końcu „Kryzys It !” zobaczymy w nim naprawdę różnorodne triki w wykonaniu Mateusza Kowalskiego, a klika z nich bez problemu mogło by znaleźć się w tzw. „zachodniej produkcji”.
W wersji Dvd znajdziecie również wiele ciekawych bonusów, których to niestety nie zobaczycie w opcji internetowej.
Podsumowując „Kryzys It” to naprawdę dobra produkcja. Składa się na to dobra deskorolka, idealnie wręcz dobrana muzyka, różnorodne miejscówki i ciekawe ujęcia. Film można obejrzeć kilka razy „nie nudząc się przy nim”. Jedyną rzeczą co do której można mieć zastrzeżenie to „niedociągnięcie sprzętowe”, które to zniwelowane zostały dzięki ogromnej kreatywności twórców filmu.
Film udowadnia, że wystarczy tylko chcieć i bez wielkiego budżetu można zrobić naprawdę konkretną rzecz.
Pozwolę sobie nawet na stwierdzenie, że jest to jeden z najlepszych rodzimych „skate filmów” wydanych do tej pory.
Z niecierpliowścią czekam na kolejną produkcję Roadkill, w szczególności, że dotarły do mnie wieści o nowym filmującym nabytku Arama….
info na temat ekipy Roadkill, film "Kryzys it", oraz wiele wiele więcej znajdziecie na :
http://roadkillproductions.pl/
http://roadkillproductions.ownlog.com/
Oto lista kawałków, które usłyszycie w „Kryzys It”:
Wolfmother: Woman (czołówka)
RJD2: Ring Finger (Damian Górny)
And You Will Know Us By The Trail Of Dead: Naked Sun (Piotr Dziedzic)
Led Zeppelin: Over The Hills And Far Away (przyjaciele)
Who Made Who: Cigar (Kuba Bączkowski i Marcin Pyrchla)
Gangstarr: Who got gunz feat. Fat Joe, M.O.P. (Radek Stelmach)
Motley Crue: Live Wire (Marcin Myszka)
Tv On The Radio: Wolf Like Me (Aram Socha)
Holly Golightly: Time Will Tell (Mateusz Kowalski)
Moby: Extremeways (napisy)
And You Will Know Us By The Trail Of Dead: Eight Days Of Hell (montaż końcowy)
Bonus footage:
Yeah Yeah Yeahs: Rich (skatepark zajezdnia)
Rockwell: Somebody`s Watching Me (sztuczki Arama i Mateusza)
Modest Mouse: Dashboard (głupoty)
Interpol: The Heinrich Maneuver (triki odpadki)
Fink: All Cried Out (slideshow)
The A Team soundtrak (zapowiedź)
Zdjęcia dzięki uprzejmości http://lucekphoto.com/
red.Maciek Heczko (maciek@skateboard.pl)
Comments are closed.